מחקרים 22.02.2016

הקשר בין אי ספיקת לב, סכרת וטרום סכרת - רשמים ממחקר PARADIGM-HF

ניתוח המשך של מחקר ההשוואה בין ARNI ל ACEI בחולי אי ספיקת לב מצביע על שכיחות גבוהה של דיסגליקמיה אשר מחמירה פרוגנוזה אך לא גורעת מעליונות ARNI

ניסוי קליני מבוקר PARADIGM-HF בחן את הטיפול באנטרסטו ENTRESTO (NOVARTIS)– תכשיר מקבוצת ARNI angiotensin receptor-neprilysin inhibitor המשלב מעכב קולטני אנגיוטנסין - ולסרטן valsartan עם מעכב נפריליסין sacubitril. התרופה נבדקה מול ACEI - אנלפריל enalapril בחולי אי ספיקת לב.
העבודה הנוכחית היא מחקר המשך אשר בחן את שיעורי ההמצאות של סכרת סוג 2 וטרום סכרת בקרב משתתפי הניסוי הראשי והשלכות הדיסגליקמיה על תוצאות קליניות ועל יעילות הטיפול באנטרסטו. תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Circulation: Heart Failure.

החוקרים בדקו את התוצאות הקליניות של 8,399 חולי אי ספיקת לב עם ירידה במקטע פליטה תוך בחינת רקע של תחלואה בסכרת ומידת האיזון הגליקמי (רמת המוגלובין מסוכרר נמוכה מ 6%, בין 6 ל6.4%, וגבוהה מ 6.5%). הנתונים נותחו באמצעות מודלי הרגרסיה של קוקס תוך תקנון למנבאים פרוגנוסטיים שליליים מוכרים.

חולים להם רקע של סכרת סוג 2 (2,907 חולים, 35%) היו בסיכון גבוה יותר לתוצאת המחקר הראשית (משלב של אשפוז בגין אי ספיקת לב או תמותה קרדיווסקולרית) לעומת נחקרים ללא היסטוריה של סכרת, יחס סיכון מתוקנן 1.38, 95% רווח בר סמך 1.25-1.52, P<0.001. על סמך בדיקות המוגלובין מסוכרר במהלך המחקר התגלה כי 1,106 חולים נוספים לוקים בסכרת לא מאובחנת (13%) ו 2,103 חולים (25%) ענו להגדרות של טרום סכרת. יחס הסיכון לתוצאת המחקר המשולבת בקרב חולים עם סכרת שאובחנה במהלך המחקר עמד על 1.39, P<0.001, ובקרב חולי סכרת כמחלה כרונית טרם הכניסה למחקר על 1.64, P<0.001, זאת בהשוואה לנחקרים עם רמת המוגלובין מסוכרר נמוכה מ 6%. הסיכון של חולים עם טרום סכרת היה גבוה אף הוא, יחס סיכון 1.27, P<0.001. היתרונות של ARNI בהשוואה ל ACEI עמדו בעינם בכל טווחי האיזון הגליקמי.

לסיכום, סכרת וטרום סכרת שכיחים בקרב חולי אי ספיקת לב עם ירידה במקטע פליטה. דיסגליקמיה לעומת נורמוגליקמיה או ערכי המוגלובין מסוכרר נמוכים מ 6% נושאת סיכון מוגבר לתמותה קרדיווסקולרית ואשפוזים בגין אי ספיקת לב. אנטרסטו (ARNI) הראה עליונות על פני אנלפריל (ACEI) בהפחתת אשפוזים ותמותה בכל טווח האיזון הגליקמי.

מקור:

10.1161/CIRCHEARTFAILURE.115.002560.
Risk Related to Pre-Diabetes Mellitus and Diabetes Mellitus in Heart Failure With Reduced Ejection Fraction: Insights From Prospective Comparison of ARNI With ACEI to Determine Impact on Global Mortality and Morbidity in Heart Failure Trial. Kristensen SL1, Preiss D1, Jhund PS , Circ Heart Fail. 2016 Jan;9(1).

 ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  ARNI,  ACEI,  ARB,  אנטרסטו,  ENTRESTO,  sacubitril,  valsartan,  דיסגליקמיה,  אי ספיקת לב,  סוכרת
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו