מחקרים 11.04.2016

אנטרסטו - פרמקוקינטיקה ופרמקודינמיקה

מחקר שבחן את המאפיינים הפרמקולוגיים של אנטרסטו מצא עדות לעיכוב תרפויטי של נפריליזין וציר הרנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון לאחר שלושה שבועות של טיפול

לאחרונה אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי את השימוש במעכב קולטני אנגיוטנסין –נפריליזין החדש, אנטרסטו (Sacubitril/Valsartan.ENTRESTO.NOVARTIS), לטיפול בחולי אי ספיקת לב עם ירידה במקטע פליטה. היות ומדובר בתכשיר חדש צוות חוקרים מאוניברסיטת אחוות העמים במוסקבה ביקשו לבחון את הפרמקוקינטיקה והפרמקודינמיקה של אנטרסטו במינונים טיפוליים. תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Cardiovascular Therapeutics.

למחקר פתוח לא מבוקר גויסו 30 חולי אי ספיקת לב, NYHA II-III, עם מקטע פליטה נמוך מ 40%. כל החולים טופלו באנטרסטו (100 מ"ג פעמיים ביום למשך 7 ימים, ולאחר מכן 200mg פעמיים ביום למשך שבועיים). הטיפול הסטנדרטי באי ספיקת לב הומשך ללא שינוי, למעט מעכבי ACE ו-ARB.

ביום ה-21 בבדיקות הדם של החולים נצפו שינויים משמעותיים המצביעים על עיכוב נפריליזין (neprilysin) ומערכת RAAי(renin-angiotensin-aldosterone).יcGMP עלה פי 1.38 ביחס לרמתו לפני הטיפול; ריכוז הרנין ורמת פעילותו עלו פי 3.5 ו-2.27, בהתאמה. רמות הקצה ה-N-טרמינלי של proBNPי(NT-proBNP) היו נמוכות משמעותית לאורך הטיפול, וריכוז האלדוסטרון והאנדותלין-1 ירדו ביום ה-21.

בעקבות מתן אנטרסטו, ריכוזם של LBQ657 ,sacubitril ו-valsartan הגיע למקסימום לאחר חצי שעה, שעתיים וחצי ושעתיים, בהתאמה. עלייה במינון מ 100 ל 200 מ"ג של אנטרסטו לימדה כי הריכוז המקסימלי ושטח תחת העקומה למחצית יממה של סקוביטריל ושל LBQ657 (הנגזרת הפעילה של סקוביטריל) היו תלויי מינון, בקירוב. המדדים התואמים של וולסרטן הציגו ערכים פחותים מתלויי המינון החזויים.

החוקרים מסכמים כי 21 ימים של טיפול באנטרסטו נסבל היטב ע"י חולי אי ספיקת לב והביא לשינויים ביוכימיים המצביעים על עיכוב ציר הנפריליסין ומערכת RAA. התכונות הפרמקוקינטיות של התרופה במחקר הנוכחי תואמות למאפיינים שהודגמו במחקר שלב III המרכזי בתרופה.

מקור:

Kobalava Z, Kotovskaya Y, Averkov O, Pavlikova E, Moiseev V, Albrecht D, et al. Pharmacodynamic and pharmacokinetic profiles of sacubitril/valsartan (LCZ696) in patients with heart failure and reduced ejection fraction. CardiovascTher. 2016;doi: 10.1111/1755-5922.12183.

ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  אנטרסטו,  אי ספיקת לב,  LCZ696,  סקוביטריל,  וולסרטן,  ACEI,  ARB
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו