חדשות 22.11.2017

סקר משרד הבריאות: דירוג חדרי המיון בישראל על פי שביעות רצון הציבור

על פי הסקר, שנערך בין כ-11 אלף מטופלים ב-27 בתי חולים בישראל, המטופלים בחדרי המיון של בתי החולים השרון, מעייני הישועה ופוריה היו המרוצים ביותר

חדר מיון

הבוקר פורסם סקר ענק שערכו בקיץ האחרון נציגי משרד הבריאות בו השתתפו בו כ־11 אלף מטופלים ב־27 בתי־חולים בישראל. על פי הסקר,  מטופלים בחדרי המיון של בתי החולים השרון, מעייני הישועה ופוריה היו המרוצים ביותר.

הסקר נערך בין החודשים יוני לאוגוסט השנה על ידי נציגי משרד הבריאות. חדרי המיון למבוגרים שבהם המטופלים היו המרוצים ביותר הם: השרון (82%), מעייני הישועה (80%), בית־החולים הסקוטי בנצרת (80%), פוריה (78%) וכרמל (77%). חדרי המיון שבהם המטופלים הכי לא מרוצים: ברזילי (62%), וולפסון (63%) ואסף הרופא (67%). בית־החולים סורוקה בבאר־שבע מוביל בין חדרי המיון הגדולים אף שהוא נותן מענה ליותר ממיליון מטופלים.

חדרי המיון בבתי החולים הגדולים בישראל הגיעו למקומות הבאים בסקר: הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ובילינסון עם 74%, שיבא עם 73%, רמב"ם עם 72% ואיכילוב עם 68%.

על פי הסקר, 83% מהמטופלים מרגישים שהצוות נתן להם יחס וכבוד. 80% סבורים שקיבלו מידע והסברים מספקים. 77% חשו שיש רצף טיפולי, כלומר שמתקיים קשר בין הגורמים הרפואיים השונים. 70% מהמטופלים שהגיעו לחדרי המיון בשנה החולפת סבורים שזמני ההמתנה סבירים, ו־77% חושבים שהתנאים הסביבתיים נאותים.

בנוסף 62% מהמטופלים הביעו שביעות רצון טובה באופן כללי מחדר המיון (ציון 10-8), ו־22% היו מאוד לא מרוצים מחדר המיון (דירוגי 5-1), 64% מהמטופלים ימליצו על בית־החולים, ו־76% מרגישים שהם מטופלים בידיים טובות. עוד עולה מהנתונים כי 76% מהמטופלים סבורים כי קיבלו מענה סביר לבעיה שבגללה הגיעו לחדר מיון.

בהשוואה לסקר הקודם שהתבצע לפני כשנתיים, קיים שיפור ניכר מאוד בכל המדדים, כאשר השיפור המשמעותי ביותר בא לידי ביטוי בנושאים שהיו בתקשורת בין מטפל למטופל, העברת מידע והכרת הצוות המטפל.

מי שפחות מרוצים הם המטופלים הצעירים ביחס למטופלים בגיל 34 ומעלה ונשים ביחס לגברים. היום הקשה ביותר במיון הוא יום ראשון. מטופלים שהגיעו ביום זה לחדרי המיון היו פחות מרוצים בכל הפרמטרים בהשוואה למטופלים שמגיעים בשאר ימי השבוע ייתכן שבשל הצטברות העבודה בבית החולים בשל העבודה בסוף השבוע במתכונת שבת שגורמת לזמני המתנה ארוכים יותר.

נושאים קשורים:  חדר מיון,  סקר שביעות רצון,  משרד הבריאות,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו