מנופאוזה 10.05.2018

האם גיל המנופאוזה מושפע מהתזונה?

במחקר אנגלי נמצא קשר בין צריכת מזונות מקבוצות מסוימות להפסקת וסת בגיל מוקדם או מאוחר באופן ספציפי לכל קבוצת מזון

תפריט ים תיכוני (אילוסטרציה)

גיל המנופאוזה הממוצע באנגליה הוא 51. לגיל הפסקת הווסת יש השלכות משמעותיות על חיי נשים בגיל הפוריות. גיל מוקדם נקשר לירידה בצפיפות עצם, דיכאון ותמותה מוקדמת. גיל מאוחר נקשר לממאירות שד, שחלה ואנדומטריום. מספר גורמים גנטיים וסביבתיים משפיעים על גיל המנופאוזה. מחקר זה בדק את הקשר בין תזונה ובין גיל הפסקת הווסת.

במסגרת UK Women’s Cohort Study נאספו נתונים על נשים בנות 40-65 שחוו מנופאוזה טבעית (הפסקת ווסת ספונטנית של 12 חודשים לפחות). המשתתפות  מילאו שאלונים מפורטים לגבי התזונה שלהן בכניסה למחקר.

נתונים סטטיסטיים: במשך 4 שנות מעקב 914 נשים נכנסו למנופאוזה. צריכה מוגברת של דגים שומניים וירקות טריים נקשרה לדחיית הפסקת הווסת ב-3.3 שנים עבור כל מנת דג ליום ו-0.9 שנים עבור כל מנת ירק ליום.

צריכת פסטה ואורז הקדימה נקשרה להקדמת הווסת ב-1.5 שנים לכל מנה ליום. צריכה של ויטמין B6 ואבץ גם כן נקשרה לדחיית הפסקת הווסת ב-0.6 ו-0.3 שנים בהתאמה.

סיכום: החוקרים מצאו קשר בין צריכת מזונות מקבוצות מסוימות להפסקת וסת בגיל מוקדם או מאוחר באופן ספציפי לכל קבוצת מזון.

מקור:

Dietary intake and age at natural menopause: results from the UK Women’s Cohort Study

Dunneram Y, Greenwood DC, Burley VJ, et al J Epidemiol Community Health Published Online First: 30 April 2018.

נושאים קשורים:  מחקרים,  מנופאוזה,  הפסקת ווסת,  דגים,  ירקות,  B6,  אבץ
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו