אנזלוטאמיד 26.11.2018

דיכוי עמידות ל-Enzalutamide דרך התערבות בפעילות הקומפלקס AR-Beclin 1 בסרטן ערמונית עמיד לסירוס

התערבות בקומפלקס AR-Beclin 1 מגביר את הרגישות לאנזאלוטאמיד המשמש לצורך דיכוי גידולי סרטן הערמונית עמידים לסירוס

בלוטת הערמונית (אילוסטרציה)
בלוטת הערמונית (אילוסטרציה)

Enzalutamide (אקסטנדי) יכול להאריך את הישרדות ב-4.8 חודשים בחולים עם סרטן הערמונית עמיד לסירוס (CRPC), אך בסופו של דבר, הרבה מהחולים הללו עשויים לפתח עמידות ל-Enzalutamide ללא מנגנון ברור. קבוצת חוקרים ממספר מכוני מחקר בסין פרסמה החודש במגזין המדעי Cancer Letters מחקר שבחן מספר מנגנוני עמידות CRPC ל-Enzalutamide.

במחקר שבוצע בשושלות תאים (cell lines) החוקרים מדווחים שהביטוי של Beclin 1 במחלה עמידה ל-Enzalutamide היה ירוד בשתי שושלות תאים (EnzR1-C4-2 ו-EnzR2-C4-2B) לעומת תאי המקור שלהם שהיו רגישים ל-Enzalutamideי(EnzS1-C4-2 ו EnzS2-C4-2B). בנוסף, החוקרים מדווחים כי מיקוד בהפחתת ביטוי Beclin 1 יכולה להוביל להגברת הרגישות ל-Enzalutamide בתרביות תאים אלו.

מבחינת מנגנון הפעולה החוקרים מצאו כי Enzalutamide עשוי לתפקד באמצעות שינוי האינטראקציה בין Beclin 1 לבין קולטן האנדרוגן (AR) ולהקטין את הפעילות של Beclin 1-Vps15-Vps34. הקטנת פעילות קומפלקס זה מובילה להגברת איתות של גורם הגידול מתווך ERK הגורם לשינויים ברגישות ל-Enzalutamide. הפרעה של איתות AR-Beclin 1 / ERK דרך מעקף BECN1 Ectopic או ERK מוביליים לשינוי הרגישות ל-Enzalutamide בשתי שושלות התאים שנבדקו.

תוצאות אלו מצביעות על כך שהתערבות בפעילות הקומפלקס AR-Beclin 1 המתווכת ע"י ERK growth factor signalling, ע"י מעכב מולקולה קטן, עשוי לסייע לפיתוח טיפולים חדשים כדי לדכא את עמידות ל-Enzalutamide בסרטן הערמונית עמיד לסירוס.

מקור:

Zhang, Meng, Yin Sun, Jialin Meng, Li Zhang, Chaozhao Liang, and Chawnshang Chang. "Targeting AR-Beclin 1 Complex-Modulated Growth Factor Signaling Increases the Antiandrogen-Enzalutamide Sensitivity to Better Suppress the Castration-Resistant Prostate Cancer Growth." Cancer letters (2018).

נושאים קשורים:  אנזלוטאמיד,  סרטן הערמונית,  אקסטנדי,  סירוס,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו