תיאור מקרה 13.12.2018

תיאור מקרה: תסמונת מרינה-לנארט

המטופלת אובחנה עם תסמונת מרינה-לנארט - הימצאות מקבילה של גידולי בלוטת התריס ומחלת גרייבס - עם סיבוך של מחלת תירואיד בעין

בדיקת בלוטת התריס (צילום: אילוסטרציה)

הימצאות מקבילה של גידולי בלוטת התריס ומחלת גרייבס נקראת תסמונת מרינה-לנארט. מצב זה מוערך ב 0.8-2.7% מהחולים עם מחלת גרייבס עם מעט מקרים שדווחו בספרות.

הקריטריונים לאבחון אינם מוגדרים היטב. קבוצה של אנדוקרינולוגים אמריקאים מ-University of Miami Miller School of Medicine/Jackson Memorial Hospital פרסמו לאחרונה מקרה של היפרתירואידיזם המאופיין בנוכחות של נוגדנים קולטן מגרה TSH ובלט עין משמעותי דו צידי. תיאור המקרה האבחון והניהול המפורט שלו תוארו בכתב העת הקליני Case Reports in Endocrinology.

הרופאים מתארים שבסריקה של בלוטת התריס ספיגה מוגברת של יוד-131 במשך 24 שעות בדיקה ונודול חם סוליטרי בקוטב העליון של האונה הימנית שנצפה גם באולטראסאונד של בלוטת התריס.

המטופלת אובחנה עם תסמונת מרינה-לנארט, עם סיבוך של מחלת תירואיד בעין  (thyroid eye disease). היא טופלה ב-methimazole ולאחר מכן תירואידקמי ודקומפרסיה של גלגל העין. בסקירה מקיפה הרופאים סוקרים את הספרות הקיימת ומציעים קריטריונים לאבחון וטיפול במצב זה.

מקור:

Danielle Neuman, Russ Kuker, and Francesco Vendrame, “Marine-Lenhart Syndrome: Case Report, Diagnosis, and Management,” Case Reports in Endocrinology, vol. 2018, Article ID 3268010, 4 pages, 2018. https://doi.org/10.1155/2018/3268010.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  מחקרים,  בלוט התריס,  תירואיד,  היפרתירואידיזם,  יתר פעילות בלוטת התריס,  methimazole,  מטימזול,  תסמונת מרינה לנארט
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו