הפרעות אכילה 05.02.2019

הפרעות אכילה ודימוי גוף בקרב נשים בגיל המעבר

החוקרים בחנו הבדלים קבוצתיים בהפרעות אכילה ובדימוי גוף בין נשים בשלבים שונים סביב גיל המעבר

גיל המעבר. אילוסטרציה

הפרעות אכילה קיימות בקרב נשים בגיל העמידה, אך רוב הידע על הפרעות אכילה מגיע מתבגרים ומבוגרים צעירים.

חוקרות אמריקאיות מצפון קרוליינה טוענות כי יש צורך במחקר ספציפי לנשים בגיל העמידה ופתולוגיות הקשורות בדימוי גוף והפרעות אכילה. גורם ביולוגי אחד שעלול לתרום לסימפטומים של הפרעות אכילה ודימוי גוף שלילי, והוא ייחודי לנשים בגיל העמידה, הוא גיל המעבר. זאת בעיקר בשל השינויים הדרמטיים בצורת הגוף ובמשקל המסיטים את גוף הנשים בגיל זה הרחק מאידיאל היופי המדגיש מראה צעיר ורזה.

החוקרים בחנו הבדלים קבוצתיים בהפרעות אכילה ובדימוי גוף בין נשים בשלבים שונים סביב גיל המעבר. המחקר כלל 310 נשים בגיל העמידה בין הגילאים 40 ו-68. הנשים מלאו סקר על סטטוס מנפאוזלי שלהן, הפרעות אכילה, והפרעות בדימוי הגוף.

החוקרים בצעו השוואה של התנהגויות אכילה פתולוגיות, עמדות בנוגע לאוכל ואכילה, וגישה לדימוי גוף בין שלוש קבוצות: נשים לפני גיל המעבר, נשים בגיל המעבר, נשים לאחר גיל המעבר.

תוצאות המחקר לא הצביעו על הבדלים קבוצתיים משמעותיים באף אחד מהפרמטרים שנבחנו.

ממצאים אלה מצביעים על כך שהתקופה הפרימנופאוזלית אינה תקופה של פגיעות מוגברת עבור נשים. בהינתן ממצאים אלה, מחקר עתידי צריך לבחון האם קיימים גורמים מתווכים אחרים בקבוצת גיל המעבר, המשפיעים על ההתייצגות של הפרעות אכילה ודימוי גוף.

מקור:

Thompson, Katherine A., and Anna M. Bardone‐Cone. "Menopausal status and disordered eating and body image concerns among middle‐aged women." International Journal of Eating Disorders.

נושאים קשורים:  מחקרים,  מנפאוזה,  גיל המעבר,  הפרעות אכילה,  דימוי גוף,  טיפול הורמונלי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו