בעיות זיקפה 10.02.2019

ניתוח חדש להשתלת פרותזת פין מתנפח

הסרת שומן סופרה-פובי עם הכנסה סימולטנית של פרותזת פין מתנפח

גבר, אין אונות (צילום: אילוסטרציה)
גבר, אין אונות (צילום: אילוסטרציה)

גברים רבים הסובלים מבעיות זיקפה סובלים מעודף משקל עם רפידות שומן סופרהפובי (suprapubic fat pads), אשר לעתים קרובות תורמות לירידה באורך הפין האקסופיטי הנראה לעין. קבוצת אורולוגים אמריקאים מפלורידה מדווחים על רעיון כירורגי חדש של כריתת המשטח השומני ומיקום מקביל של תותבת פין מתנפח.

האורולוגים מתארים את הניתוח בפרוטרוט במאמר. הניתוח מתחיל בחתך רוחבי מעט מדיאלי עד ל-anterior superios iliac spine - asis עם חציה טרסברסלית ל-asis הקונטראלטרלי. הגבול האינפריורי נחתך באופן curvilinear, עם הקודקוד המדיאלי כ 1 ס"מ מעל בסיס הפין. הניתוח מתבצע למטה עד הפסיה הבטנית הקדמית התחתונה, מה שמוביל לכריתת השומן הסופרהפובי. באמצעות אותה חשיפה ניתוחית, הפין תותב המתנפח (IPP) ממוקם בגישה אינפראפובית. הפצע עובר ראפרוקיסימציה במספר שכבות, שני נקזים ממוקמים, אחד תת עורי באזור כריתה כרית השומן והשני בשק האשכים סביב המשאבה.

התוצאים העיקריים שנבחנו כללו פונקציונליות של שתל הפין, היכולת לעסוק בפעילות מינית ושביעות רצון קוסמטית.

שמונה מטופלים עברו כריתה של כרית שומן על בסיס סופרפובי עם מיקום סימולטני של IPP במוסד של החוקרים במחלקות האורולוגיות בפלורידה (Department of Urology, Tampa, Florida).

ה-BMI הממוצע של קבוצת המטופלים היה 36.6. חולה אחד פיתח זיהום בשתל לאחר הסרה לא מכוונת של הנקז בתקופה שמיד לאחר הניתוח. במעקב האחרון, לכל החולים האחרים יש תוצאות קוסמטיות ופונקציונליות מצוינות.

טכניקה זו יכולה להוביל לשביעות רצון גבוהה של המטופל משתל הפין שלהם, ביצועים מיניים משופרים, ושיפור איכות החיים של חולים עם הפרעות זיקפה וכרית שומן סופראפובי משמעותית.

טכניקה ייחודית זו מעולם לא תוארה. היא מאפשרת מיקום של IPP במקומה של כרית השומן ללא כריתה נוספת. המגבלות כוללות את אוכלוסיית המטופלים הקטנה והמעקב הקצר יחסית בשלב זה.

הסרת כרית שומן סופרהפובי היא טכניקה בטוחה לשחזור ומאפשרת מיקום בו זמני של IPP בחולים שנבחרו כראוי. יש לספק היענות נאותה למטופלים ולתאם ציפיות לתוצאות הניתוח וליידע לגבי הסיכון התיאורטי המוגבר לסיבוכים לאחר הניתוח, כגון זיהום.

מקור:

Baumgarten, Adam S., Jonathan A. Beilan, Bhavik B. Shah, Aram Loeb, Michael Bickell, Justin Parker, Gerard D. Henry, and Rafael E. Carrion. "Suprapubic fat pad excision with simultaneous placement of inflatable penile prosthesis." The Journal of Sexual Medicine (2019).

נושאים קשורים:  מחקרים,  בעיות זיקפה,  אין אונות,  השמנת יתר,  פרותזת פין,  שתל פין,  כרית שומן,  Suprapubic
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו