טרשת 19.05.2019

Sacubitril/valsartan הראה יתרון מובהק בדיכוי טרשת עורקים ודלקת

מעכב Neprilysin משולב חסם קולטן אנגיוטנסין (Sacubitril / valsartan) מדכא יצירת פלאק טרשתי ומעכב דלקת בעכברים חסרי Apolipoprotein E

טרשת עורקים (איור: אילוסטרציה)
טרשת עורקים (איור: אילוסטרציה)

קבוצת חוקרים מסין פרסמה החודש מחקר שניסה להעריך את השפעות התרופה השילובית של הסקוביטריל / ולסרטאן (Sacubitril/valsartan), בהשוואה לולסרטאן לבד, על היווצרות רובד טרשתי בעורקים ועל התבטאות של גנים לחלבוני דלקת בעכברים חסרי APolipoproteinי(apoE - / -). תוצאות המחקר פורסמו החודש בכתב העת המדעי scientific reports.

72 עכברי apoE - / - קיבלו הזנה של דיאטה מערבית. החוקרים השתמשו בצינור נוקשה כדי לעורר היווצרות נגע בקרוטידים. בעלי החיים הופרדו לקבוצת ביקורת, קבוצת ולסרטאן או קבוצת Sacubitril/valsartanי(n = 24 בכל קבוצה). פלאק מהקרוטידים נקצר 12 שבועות מאוחר יותר עבור בדיקה היסטולוגית. רמות של גנים פרו דלקתיים בפלזמה נגעים זוהו באמצעות PCR ו-ELISA.

החוקרים גילו שהטיפול ב-valsartan או ב-Sacubitril/valsartan עיכב באופן בולט את הביטוי של גנים פרו דלקתיים, כולל interleukin-6, יmetalloproteinase-matrix metalloproteinase-8 and monocyte chemotactic protein-1 בהשוואה לקבוצת הביקורת.

בהשוואה לקבוצת הביקורת, שני הטיפולים (valsartan ו-Sacubitril/valsartan) דיכאו את היווצרותם של פלאקים וטרשת עורקים על ידי הפחתת תוכן השומנים ושטח חתך רוחב של הפלאק והגדלת התוכן של קולגן בפלאק כמו גם עובי המקטע הפיברוטי. Sacubitril/valsartan הראה את רמת הדיכוי הגבוהה ביותר של טרשת עורקים ושל הגנים הפרו דלקתיים. Sacubitril/valsartan הראה יתרון מובהק בדיכוי טרשת עורקים ודלקת בעכברי apoE - / - לעומת valsartan.

מקור:

Zhang, Hui, Gangqiong Liu, Wenping Zhou, Wenjing Zhang, Kai Wang, and Jinying Zhang. "Neprilysin Inhibitor–Angiotensin II Receptor Blocker Combination Therapy (Sacubitril/valsartan) Suppresses Atherosclerotic Plaque Formation and Inhibits Inflammation in Apolipoprotein E-Deficient Mice." Scientific Reports 9, no. 1 (2019): 6509.

נושאים קשורים:  מחקרים,  אי ספיקת לב,  אנטרסטו,  Apolipoprotein E,  sacubitril/valsartan,  ולסרטאן,  סקוביטריל / ולסרטאן
מאמרים נוספים שיעניינו אותך