תפקוד לקוי של הלב 22.05.2019

הערכה פרוספקטיבית של בטיחות הלב בטיפולים ממוקדי HER2

מחקר זה מספק נתוני בטיחות של טיפולים המבוססים על HER2 בחולות עם סרטן שד ו-LVEF מופחת תוך מתן תרופות קרדיווסקולריות וניטור צמוד

טיפולים המבוססים על HER2 שיפרו משמעותית את פרוגנוזת חולות עם סרטן השד, אך הם עלולים להיות קשורים לרעילות לבבית. במקרים של תפקוד לקוי של הלב ההנחיות הנוכחיות מורות להמתין עם טיפולים ממוקדי HER2 עד לשיפור התפקוד. SAFE-HEART הוא הניסוי הראשון אשר בוחן באופן פרוספקטיבי האם ניתן להמשיך טפל בבטחה בטיפולים אלו ללא הפסקה בחולות עם הפרעות בתפקוד הלב.

החוקרים כללו במחקר חולות עם סרטן השד שלב I-IV חיוביים ל-HER2 המועמדים לטיפול ב-trastuzumab,יpertuzumab או ado-trastuzumab emtansineי(TDM-1), עם מקטע פליטה (LVEF)י40-49% וללא סימפטומים של אי ספיקת לב (HF). כל החולות עברו מעקב מרפאת קרדיולוגיה, אקו-קרדיוגרם תקופתי וקיבלו חוסמי בטא ומעכבי ACE, למעט מקרים של קונטרה-אינדיקציות.

התוצא העיקרי היה השלמת טיפולים ממוקדי HER2 מבלי לפתח אירוע לבבי שהוגדר כ-HF, אוטם שריר הלב, הפרעות קצב או מוות על רקע לבבי או החמרה משמעותית של מצב ה-LVEF. התוצא הנוסף שהגדיר את הטיפול האונקולוגי כרלוונטי, היה שיעור השלמת טיפול של לפחות 30%.

מתוך 31 חולות רשומים, 30 נכללו במעקב. 15 טופלו ב-trastuzumab,י 14 ב-trastuzumab+pertuzumab ו-2 ב-TDM-1. החולות היו עם ממוצע LVEF של 45% בתחילת המחקר ו-46% בסיום הטיפול. 27 מטופלות (90%) השלימו את הטיפולים המתוכננים. שתי חולות חוו אירוע לבבי ולאחת היתה הרעה אסימפטומטית של LVEF ל ≤ 35%.

מחקר זה מספק נתוני בטיחות של טיפולים המבוססים על HER2 בחולות עם סרטן שד ו-LVEF מופחת תוך מתן תרופות קרדיווסקולריות וניטור צמוד. התוצאות מדגימות את החשיבות של שיתוף פעולה בין קרדיולוגים ואונקולוגים על מנת לאפשר מתן טיפול אונקולוגי אופטימלי לאוכלוסייה ייחודית זו.

מקור:

Lynce, F., A. Barac, X. Geng, C. Dang, A. F. Yu, K. L. Smith, C. Gallagher et al. "Prospective evaluation of the cardiac safety of HER2-targeted therapies in patients with HER2-positive breast cancer and compromised heart function: the SAFE-HEaRt study." Breast cancer research and treatment (2019): 1-9.

נושאים קשורים:  תפקוד לקוי של הלב,  רעילות לבבית,  סרטן השד,  HER2,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו