פוליפ ברחם 23.05.2019

השפעת גיל המעבר על אבחנה של פוליפ ברירית הרחם

מחקר ישראלי: בנשים לפני גיל המעבר, הערך האבחוני של TVUS והיסטרוסקופיה נמוך יותר מאשר בנשים לאחר גיל המעבר

הדמיית פוליפ (אילוסטרציה)
הדמיית פוליפ (אילוסטרציה)

קבוצת גינקולוגים בהובלת ד"ר נמזוב מהמרכז הרפואי ברזילי שבאשקלון ואוניברסיטת בן גוריון בנגב פרסמה מחקר להשוואת הדיוק של אולטראסאונד (transvaginal ultrasonography) (TVUS) והיסטרוסקופיה באבחון פוליפ רירית הרחם בקרב נשים לפני ואחרי גיל המעבר. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת הקליני Journal of Obstetrics and Gynecology Canada.

החוקרים בחנו רשומות של 694 נשים עם אבחנת אולטרסאונד של חשד לפוליפ ברירית הרחם שעברו היסטרוסקופיה. הנשים חולקו לשתי קבוצות על פי מצב גיל המעבר, ונערכה השוואה בין שתי קבוצות. במחקר נכללו 299 נשים לאחר גיל המעבר ו-395 נשים לפני גיל המעבר.

היסטרוסקופיה אישרה את האבחנה האולטרסאונדית של פוליפ רירית הרחם בקרב 212 (71%) ו-212 (53%) בקבוצת הגילאים לאחר גיל המעבר וקדם-גיל המעבר, בהתאמה (P = 0.001). בנשים לאחר גיל המעבר, 94% מהפוליפים שנצפו בהיסטרוסקופיה אושרו על ידי היסטולוגיה, ואילו בנשים לפני גיל המעבר, האחוז היה 85% (P = 0.004).

בנשים לפני גיל המעבר, הערך האבחוני של TVUS והיסטרוסקופיה נמוך יותר מאשר בנשים לאחר גיל המעבר. הזמן המתאים עבור TVUS והיסטרוסקופיה צריך להיות מתוכנן אצל נשים לפני גיל המעבר, במיוחד אצל נשים עם דימום לא תקין מהרחם.

מקור: 

Namazov, Ahmet, Ofer Gemer, Oshrit Bart, Ornit Cohen, Edi Vaisbuch, Viki Kapustian, and Alon Ben-Arie. "Effect of Menopausal Status on the Diagnosis of Endometrial Polyp." Journal of Obstetrics and Gynaecology Canada (2019)

נושאים קשורים:  מחקרים,  מנופאוזה,  גיל המעבר,  פוליפ ברירית הרחם;,  פרימנפאוזה; TVUS,  פוסטמנפאוזה,  היסטרוסקופיה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו