גיל המעבר 26.01.2020

יעילות ובטיחות גבפנטין ופרגאבלין בטיפול בתסמיני גיל המעבר

קבוצת מחקר מסין ביצעה סקירה ומטה-אנליזה שנועדה להעריך את היעילות והבטיחות של שתי התרופות הללו כטיפול לא הורמונלי לתסמינים וזומוטוריים

תסמינים וזומוטוריים שכיחים בקרב נשים לאחר גיל המעבר ובקרב חולות לאחר טיפולים עם תרופות הורמונליות. בעשור האחרון פורסמו מספר מחקרים הבוחנים את השפעות הגבפנטין והפרגאבלין כאפשרויות טיפול לא הורמונליות לתסמינים וזומוטוריים. קבוצת מחקר מסין ביצעה סקירה ומטה-אנליזה שנועדה להעריך את היעילות והבטיחות של שתי התרופות הללו.

בהתבסס על פרוטוקול רשום מראש החוקרים ביצעו חיפוש בעשרה מסדי נתונים (PubMed, Embase, Web of Science, PsycINFO, Cochrane Central Register of ניסויים מבוקרים, ClinicalTrials.gov, CBM, CNKI, VIP ו-Wanfang) וכן בפלטפורמת הרישום הבינלאומית של ניסויים קליניים של ארגון הבריאות.

החוקרים כללו בסקירה ניסויים מבוקרים אקראיים (RCT) ומחקרי מוצלבים אקראיים שבדקו מתן gabapentin ו-pregabalin בקרב נשים חולות עם תסמינים וזומוטוריים.

מסקנת החוקרים היתה כי קיימות השפעות חיוביות של גבפנטין בהקלה על תסמינים וזומוטוריים בהשוואה לטיפולי ביקורת, אך נראה כי טיפולים אלה פחות יעילים מטיפול באסטרוגן. בנוגע לפרגאבלין, החוקרים מסכמים כי עדויות קליניות ברורות התומכות בהשפעה הטיפולית של פרגאבלין עדיין חסרות.

מקור:

Anderson, Debra J., Hsin-Fang Chung, Charrlotte A. Seib, Annette J. Dobson, Diana Kuh, Eric J. Brunner, Sybil L. Crawford et al. "Obesity, smoking, and risk of vasomotor menopausal symptoms: a pooled analysis of eight cohort studies." American journal of obstetrics and gynecology (2019)

נושאים קשורים:  מחקרים,  גבפנטין,  גלי חום,  גיל המעבר,  pregabalin,  תסמינים וזומוטוריים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו