נגיף הקורונה 30.03.2020

השלכות מגיפת הקורונה על הטיפול בחולי לב ועל עובדי מערכת הבריאות

קבוצת קרדיולוגים בכירים מרחבי העולם פרסמו מאמר ובו שיקולים קרדיווסקולריים עבור חולי לב וכלי דם ועל עובדי מערכות הבריאות המטפלים בהם במגיפת הקורונה

טיפול בחולה קרדיולוגי. אילוסטרציה

מחלת נגיף קורונה החדש (COVID-19) היא מחלה זיהומית הנגרמת כתוצאה מתסמונת נשימתית חריפה שיש לה השלכות משמעותיות על הטיפול הקרדיווסקולרי בחולים. קבוצת קרדיולוגים בכירים מרחבי העולם פרסמו השבוע מאמר הבוחן את השלכות המגיפה על הטיפול בחולי במחלות לב וכלי דם.

ראשית, לסובלים מ-COVID-19 עם מחלות לב וכלי דם קודמות (CVD) קיים סיכון מוגבר לפיתוח המחלה בהתייצגות סוערת יותר ולתמותה.

שנית, זיהומים קשורים באופן מובהק לסיבוכים קרדיווסקולריים ישירים ועקיפים, כולל פגיעה בשריר הלב, התפתחות של פתולוגיות בשריר הלב, הפרעות קצב ופקקת ורידית.

שלישית, הטיפולים הנסיוניים שנבדקים בימים אלו עבור COVID-19 עשויים להיות בעלי תופעות לוואי קרדיווסקולריות.

רביעית, תגובת מערכת הבריאות ל-COVID-19 עלולה לסכן את הטריאג' המהיר שחולים עם מצבים קרדיווסקולרי אמורים לעבור בזמן התחלת סימפטומים רלוונטים. בנוסף, כמו ביתר המצבים הרפואיים, עצם המתן של טיפול בתחלואת לב וכלי דם מציב את עובדי שירותי הבריאות במצב פגיע מאחר שהם הופכים להיות מארחים או וקטורים להעברת וירוסים מחולים מאומתים, לא מאומתים ושאינם סימפטומטים.

מחברי המאמר  בוחנים את הספרות הרלוונטית שעברה ביקורת עמיתים בנוסף לספרות שפורסמה בהוצאה מקדימה (pre-print) על מנת לגבש עמדה ברורה בנוגע לשיקולים קרדיווסקולריים הקשורים לנגיף הקורונה. כצפוי, הם מדגישים שקיימים בשלב זה פערים בידע הדורשים מחקר נוסף הנוגע לחולים, עובדי שירותי בריאות ומערכות בריאות  בהקשר גורם תחלואה ותמותה מרכזי זה.

מקור: 

Driggin, Elissa, Mahesh V. Madhavan, Behnood Bikdeli, Taylor Chuich, Justin Laracy, Giuseppe Bondi-Zoccai, Tyler S. Brown et al. "Cardiovascular Considerations for Patients, Health Care Workers, and Health Systems During the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Pandemic." Journal of the American College of Cardiology (2020).

נושאים קשורים:  מחלות קרדיווסקולריות,  מחלות לב,  נגיף הקורונה,  עובדי מערכת הבריאות,  מגיפת הקורונה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו