תיאור מקרה 14.05.2020

תיאור מקרה: פסאודואנוריזמה של עורק הרחם בחולת אנדומטריוזיס בהריון

קבוצת גניקולוגים מבית החולים שיבא בתל השומר פרסמה תיאור מקרה של אישה בהריון שאובחנה לאחרונה באנדומטריוזיס

פסאודואנוריזמה של עורק הרחם או של סעיפיו נובעת לרוב כתוצאה של טראומה וסקולרית במהלך פרוצדורות פולשניות כמו ניתוח קיסרי, כריתת רחם, היסטרוטומיה או גרידה ניתוחית.

קרע בפסאודואנוריזמה בעורק הרחם הוא אירוע נדיר ומסכן חיים בשל אובדן הדם המהיר שעלול להתרחש. נשים בהריון הסובלות מאנדומטריוזיס עם הסננה עמוקה (Deep infiltrating endometriosis) לרוב מראות ירידה משמעותית בסימפטומים של המחלה ובממצאי ההדמיה לאורך כל ההריון, למעט בזמן הדסידואליזציה (decidualization).

קבוצת גינקולוגים מבית החולים שיבא בתל השומר פרסמו לאחרונה תיאור מקרה של אישה בהריון שאובחנה לאחרונה באנדומטריוזיס. האשה הרתה באופן ספונטני והתייצגה לראשונה עם כאבים משביתים בהריון של 13 שבועות. היא אובחנה עם נודל ענק (הצומח במהירות) של אנדומטריוזיס בצוואר הרחם האחורי (retro-cervical) כאשר הנודל כלל פסאודואנאוריזמה של עורק הרחם.

הרופאים ביצעו אמבוליזציה תוך עורקית סלקיטיבית בגיל הריון של 22 שבועות עקב הגדלה של שק הפסאודואנאוריזמה.

ההתערבות עברה בהצלחה ללא סיבוכים והפסאודואנוריזמה עברה אובליטרציה מלאה. המטופלת עברה מעקב אינטנסיבי לאורך כל ההריון, והיא עברה ניתוח קיסרי במועד. לאחר הלידה הנודול חזר לגודל שלפני ההריון.

 מקור: 

Zilberman, Ayala et al. Journal of Minimally Invasive Gynecology, Volume 0, Issue 0

נושאים קשורים:  מחקרים,  תיאור מקרה,  פסאודואנוריזמה,  אנדומטריוזיס,  נודול,  הריון,  רטרו-צווארי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו