מחלות סרטן 27.12.2020

שכיחות אירועי הסרטן במטופלים ששרדו ממאירויות ראשוניות

אילו מטופלים ששורדים את הממאירות הראשונה שלהם נמצאים בסיכון לפתח ממאירות נוספות?

עם ההתקדמות בטיפול במחלת הסרטן, מטופלים ששורדים את הממאירות הראשונה שלהם נמצאים בסיכון לפתח ממאירות נוספות. עם זאת, חסרים נתונים על הסיכונים לממאירות משנית לאחר טיפול בכמה מהסוגים השכיחים יותר של סרטן.

מאגר נתונים מתוחזק באופן פרוספקטיבי נבדק בין השנים 1996 ל-2016 על מנת לזהות מטופלים עם סרטן השד, סרטן המעי הגס, מלנומה, סרקומה, סרטן קיבה ואדנוקרצינומה בלבלב שפיתחו ממאירויות נוספות. גורמים בעלי נטייה קלינית נכללו בניתוח.

במחקר זה זיהו 756 מטופלים שאובחנו עם ממאירות מוצקה אשר פיתחו ממאירות שנייה, מתוכם 606 (80.1%) סבלו מאחד מהסרטנים הנפוצים ביותר. 59.5% מהמטופלים היו נשים.

810 ממאירות נוספות זוהו ב-606 מטופלים עם סרטן השד והמעי הגס, שהיו הממאירות המשניות השכיחות ביותר. מתוך 606 מטופלים אלה, 460 (76%) מטופלים סבלו ממחלות ממאירות; 145 (23.9%) סבלו משלוש ממאירות.

15.2% מהחולים אובחנו מתחת לגיל 40.63 שנים. 8.3% מהמטופלים סבלו ממוטציה גנטית ידועה, כאשר הגן BReast CAncer, ומוטציות לינץ' היו הנפוצות ביותר.

ההתקדמות בטיפול בסרטן הובילה לשיעורי ריפוי גבוהים יותר. מטופלים אלה צריכים להמשיך במעקב ולעבור בדיקות כיוון שהם עלולים להיות בסיכון לפתח ממאירויות נוספות.

מקור: 

Silberman A. W. Et al. (2020) The American Surgeon: published online

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן השד,  תסמונת לינץ',  אדנוקרצינומה,  אונקולוגיה,  מחלות סרטן
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו