כריתת שלפוחית השתן 04.04.2021

היצרויות בהשקות אורטרו-אנטריות לאחר כריתת שלפוחית

החוקרים בחנו מהי היארעות היצרויות אורטרו-אנטריות לאחר כריתת שלפוחית רדיקלית בגישה פתוחה ובגישה רובוטית וקבעו כיצד השימוש בשיטות השונות משפיע על התוצאים

היצרויות בניגניות בהשקות אורטרו-אנטריות לאחר כריתת שלפוחית רדיקלית הן סיבוך משמעותי. ההיארעות של סיבוך זה תלויה בגישה הניתוחית ובנסיונו של המנתח. במחקר שתוצאותיו פורסמו בכתב העת The Journal of Urology חוקרים בחנו את ההיארעות של היצרויות אורטרו-אנטריות לאחר כריתה בגישה פתוחה ובגישה רובוטית וקבעו כיצד השימוש בגישה הרובוטית משפיע על התוצאים.

במחקר השתתפו 272 חולים, מתוכם 69% עברו ניתוח פתוח ו-31% עברו ניתוח בגישה רובוטית. תוצאות המחקר הדגימו כי 17% מהמשתתפים פיתחו היצרויות לאחר זמן חציוני של שלושה חודשים.

ההיארעות של היצרויות בגישה הרובוטית עמדה על 25% והיתה גבוהה באופן מובהק סטטיסטית מההיארעות בגישה הפתוחה שעמדה על 13% (p<0.001).

באנליזה רב-משתנית נמצא כי הגישה הניתוחית היתה המשתנה היחיד אשר היו קשור באופן מובהק עם התפתחות היצרויות וכי 47% מההיצרויות לאחר ניתוח בגישה רובוטית התרחשו בשנה הראשונה שבה ניתוח רובוטי נכנס לשימוש.

החוקרים מסכמים כי השימוש בכריתת שלפוחית רובוטית עם הטיית דרכי שתן תוך גופית יכולה להוביל לעלייה בהיארעות של היצרויות ומדגישים את החשיבות של נסיון המנתח וההימצאות של עקומת למידה חיובית. עם זאת, גם לאחר צבירת ניסיון בגישה הרובוטית, גישה זו כרוכה בהיארעות גבוהה יותר של היצרויות מגישה פתוחה.

מקור:

Reesink, D.J. et al. (2021) The Journal of Urology. https://doi.org/10.1097/JU.0000000000001518

נושאים קשורים:  מחקרים,  היצרויות,  כריתת שלפוחית,  ניתוח רובוטי
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו